Nyelvi alapvizsga

(1.) Tantárgy neve: Nyelvi alapvizsga

Kreditértéke: 2

A tantárgy besorolása: kötelező

A tantárgy elméleti vagy gyakorlati jellegének mértéke, „képzési karaktere”: 20% elmélet, 80% gyakorlat

A tanóra típusa: és óraszáma: az adott félévben,

(ha nem (csak) magyarul oktatják a tárgyat, akkor a nyelve: olasz)

Az adott ismeret átadásában alkalmazandó további (sajátos) módok, jellemzők (ha vannak): –

A számonkérés módja (koll. / gyj. / egyéb): koll.

Az ismeretellenőrzésben alkalmazandó további (sajátos) módok (ha vannak): –

A tantárgy tantervi helye (hányadik félév): II.

Előtanulmányi feltételek (ha vannak): –

Tantárgy-leírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása

Az olasz nyelvi alapvizsga írásbeli és szóbeli részből áll, mely a Közös Európai Referenciakeret szerinti B2+ és C1 közötti szintet célozza meg.

Az írásbeli vizsga 2 részből áll:

  1. Olasz nyelvű szöveg alkotása
  2. Olasz nyelvhasználat és olvasott szöveg értése.

A szóbeli vizsga páros vizsga, melynek során értékeljük a beszédkészséget és beszédértést, a nyelvhelyességet, a szókincset, kommunikációs kompetenciát, kiejtést és intonációt.

A szóbeli vizsga 3 részből áll:

  1. Olasz nyelvű újságcikk összegzése olaszul
  2. Önálló témakifejtés képek alapján

Szituációs feladat a vizsgapartnerrel.

A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

  1. Serianni, Luca, Leggere, scrivere, argomentare. Prove ragionate di scrittura. Bari, Laterza, 2013

Quaderni CILS Livello DUE-B2. Sessioni: giugno 2003-dicembre 2003-giugno 2004-dicembre 2004. Perugia, Guerra Edizioni, 2006

Quaderni CILS Livello TRE-C1. Sessioni: giugno 2003-dicembre 2003-giugno 2004-dicembre 2004. Perugia, Guerra Edizioni, 2006

Quaderni CILS Livello DUE-B2. Sessioni: giugno 2006-dicembre 2006-giugno 2007-dicembre 2007. Perugia, Guerra Edizioni, 2010

Quaderni CILS Livello TRE-C1. Sessioni: giugno 2006-dicembre 2006-giugno 2007-dicembre 2007. Perugia, Guerra Edizioni, 2010

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Tudása

Ismeri az adott újlatin nyelv egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) szakkifejezéseit.

Képességei

Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan.

Attitűdje

Tudatosan képviseli az adott újlatin nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Törekszik általános és szaknyelvi tudásának fejlesztésére.

Tantárgy felelőse (név, beosztás, tud. fokozat): dr. Puskás István habilitált egyetemi adjunktus, PhD

Tantárgy oktatásába bevont oktató(k), ha van(nak) (név, beosztás, tud. fokozat): dr. Paolo Orrù egyetemi adjunktus, PhD; anyanyelvi lektor

Legutóbbi frissítés: 2023. 10. 17. 08:07