Olasz nyelvi gyakorlat I–IV.

Az ismeretkör: Olasz nyelvfejlesztés

Kredittartománya (max. 12 kr.): 12

Tantárgyai

  1. Olasz nyelvi gyakorlat I.,
  2. Olasz nyelvi gyakorlat II.,
  3. Olasz nyelvi gyakorlat III.,
  4. Olasz nyelvi gyakorlat IV.
  5. Olasz leíró nyelvtani gyakorlat I.
  6. Olasz leíró nyelvtani gyakorlat II.

(1–4.) Tantárgy neve: Olasz nyelvi gyakorlat I–IV.

Kreditértéke: 8 (2+2+2+2)

A tantárgy besorolása: kötelező

A tantárgy elméleti vagy gyakorlati jellegének mértéke, „képzési karaktere”: 100% gyakorlat

A tanóra típusa: gyak. és óraszáma: heti 2 az adott félévben,

(ha nem (csak) magyarul oktatják a tárgyat, akkor a nyelve: olasz)

Az adott ismeret átadásában alkalmazandó további (sajátos) módok, jellemzők (ha vannak): –

A számonkérés módja (koll. / gyj. / egyéb): gyj.

Az ismeretellenőrzésben alkalmazandó további (sajátos) módok (ha vannak):

A tantárgy tantervi helye (hányadik félév): I., II., III., IV.

Előtanulmányi feltételek (ha vannak): –

Tantárgy-leírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása

A tantárgy célja a hallgatók kommunikációs képességeinek fejlesztése szóban és írásban, valamennyi nyelvi készség területén, a hallgatók egyetemi szintű tanulmányaihoz szükséges nyelvtudás biztosítása, a tudatos és helyes nyelvhasználat igényének kialakítása. A beszélt és írott olasz nyelv elsajátítása, a nyelvtani ismeretek készségszintű használata, a szókincs fejlesztése általános és speciális témakörökben, a szókincs frissítése (lexika, idiomatikus fordulatok), a nyelvi pragmatikus készség fejlesztése (társalgási fordulatok és állandó formulák, szándék és nyelvi megformálás harmonizálása).

A kurzus célja, hogy a hallgatókat Közös Európai Referenciakeret szerinti legalább C1-es szintű nyelvtudással vértezze fel, hogy a leendő nyelvtanárok képesek legyenek az olasz nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára.

A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Guastalla, Carlo – Naddeo, Ciro M.: Domani 3, corso di lingua e cultura italiana livello B1, Alma, Firenze, 2012.

Guastalla, Carlo –De Giuli, Alessandro: Nuovo magari 1, corso di lingua e cultura italiana livello B2, Alma, Firenze, 2014.

Guastalla, Carlo –De Giuli, Alessandro: Nuovo magari 2, corso di lingua e cultura italiana livello C1-C2, Alma, Firenze, 2014.Quaderni CILS Livello 2 – B2. Sessioni: Giugno 2006-Dicembre 2006 / Giugno 2007-Dicembre 2007, Perugia, Guerra Edizioni, 2010.
Quaderni CILS Livello 3 – C1. Sessioni: Giugno 2006-Dicembre 2006 / Giugno 2007-Dicembre 2007. Perugia, Guerra Edizioni, 2010.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Tudása

Ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.

Képességei

Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan.

Attitűdje

Tudatosan képviseli az adott újlatin nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Törekszik általános és szaknyelvi tudásának fejlesztésére.

Autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal magyar nyelvű és adott újlatin nyelvű szövegeiért, tudatában van azok lehetséges felhasználási területeinek.

Tantárgy felelőse (név, beosztás, tud. fokozat): dr. Száraz Orsolya egyetemi adjunktus, PhD

Tantárgy oktatásába bevont oktató(k), ha van(nak) (név, beosztás, tud. fokozat): anyanyelvi lektor

Legutóbbi frissítés: 2023. 10. 17. 08:05