Olasz beszédgyakorlat I–VI.

Az ismeretkör: Olasz beszédgyakorlat

Kredittartománya (max. 12 kr.): 12

Tantárgyai

  1. Olasz beszédgyakorlat I.,
  2. Olasz beszédgyakorlat II.,
  3. Olasz beszédgyakorlat III.,
  4. Olasz beszédgyakorlat IV.,
  5. Olasz beszédgyakorlat V.,
  6. Olasz beszédgyakorlat VI.

(1–6.) Tantárgy neve: Olasz beszédgyakorlat I–VI.

Kreditértéke: 12 (2+2+2+2+2+2)

A tantárgy besorolása: kötelező

A tantárgy elméleti vagy gyakorlati jellegének mértéke, „képzési karaktere”: 100% gyakorlat

A tanóra típusa: gyak. és óraszáma: heti 2 az adott félévben,

(ha nem (csak) magyarul oktatják a tárgyat, akkor a nyelve: olasz)

Az adott ismeret átadásában alkalmazandó további (sajátos) módok, jellemzők (ha vannak): –

A számonkérés módja (koll. / gyj. / egyéb): gyj.

Az ismeretellenőrzésben alkalmazandó további (sajátos) módok (ha vannak): –

A tantárgy tantervi helye (hányadik félév): I., II., III., IV., V., VI.

Előtanulmányi feltételek (ha vannak):

Tantárgy-leírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása

A tantárgy célja a hallgatók kommunikációs képességeinek magasabb szintű fejlesztése szóban, valamennyi vonatkozó nyelvi készség területén. A beszélt olasz nyelv elsajátítása, a nyelvtani ismeretek készségszintű használata, a szókincs fejlesztése általános és speciális témakörökben, a szókincs frissítése (lexika, idiomatikus fordulatok), a nyelvi pragmatikus készség fejlesztése (társalgási fordulatok és állandó formulák, szándék és nyelvi megformálás harmonizálása).

A tantárgy célja, hogy a hallgatókat a Közös Európai Referenciakeret szerinti legalább C1-es szintű nyelvtudással vértezze fel, a hallgató képes legyen az olasz nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára.

A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Guastalla, Carlo – De Giuli, Alessandro: Nuovo Magari 2, corso di lingua e cultura italiana livello C1-C2, Alma, Firenze, 2013.

Trifone, Maurizio – Filippone, Antonella – Sgaglione, Andreina: Affresco italiano C1, Le Monnier, Milano, 2010.

Trifone, Maurizio – Filippone, Antonella – Sgaglione, Andreina: Affresco italiano C2, Le Monnier, Milano, 2010.

Quaderni CILS Livello TRE-C1. Sessioni: giugno 2003-dicembre 2003-giugno 2004-dicembre 2004. Perugia, Guerra Edizioni, 2006

Quaderni CILS Livello 3 – C1. Sessioni: Giugno 2006-Dicembre 2006 / Giugno 2007-Dicembre 2007. Perugia, Guerra Edizioni, 2010

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Tudása

Ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.

Képességei

Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan.

Attitűdje

Tudatosan képviseli az adott újlatin nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Törekszik általános és szaknyelvi tudásának fejlesztésére.

Autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal magyar nyelvű és adott újlatin nyelvű szövegeiért, tudatában van azok lehetséges felhasználási területeinek.

Tantárgy felelőse (név, beosztás, tud. fokozat): dr. Száraz Orsolya egyetemi adjunktus, PhD

Tantárgy oktatásába bevont oktató(k), ha van(nak) (név, beosztás, tud. fokozat): anyanyelvi lektor

Legutóbbi frissítés: 2023. 10. 17. 08:04